20 روش صددرصد تضمینی برای افزایش تعداد فالوورهای اینستاگرام

این روزها “چگونه فالوور جمع کنیم؟” سوالی است که برای بیشتر افرادی که در اینستاگرام به دنبال کسب درآمد و شهرت هستند، پیش می‌آید. جذب فالوور بالا به همان راحتی که فکر می‌کنیم نیست، نیاز به یک طرح و برنامه‌ریزی…

20 روش صددرصد تضمینی برای افزایش تعداد فالوورهای اینستاگرام
20 روش صددرصد تضمینی برای افزایش تعداد فالوورهای اینستاگرام

این روزها “چگونه فالوور جمع کنیم؟” سوالی است که برای بیشتر افرادی که در اینستاگرام به دنبال کسب درآمد و شهرت هستند، پیش می‌آید. جذب فالوور بالا به همان راحتی که فکر می‌کنیم نیست، نیاز به یک طرح و برنامه‌ریزی دقیق دارد. حتی در بسیاری از موارد افراد مدیریت و تولید محتوای صفحات اینستاگرام خود را به افراد متخصص می‌سپارند.

اینکه یک صفحه اینستاگرام با چه هدفی ایجاد می‌شود نیز در روش‌های جذب فالوور آن تأثیرگذار است. برای مثال پیج‌های فروشگاهی که لباس زنانه عرضه می‌کند برای فروش بیشتر نیاز به جذب زنان دارد. پیج‌های خدماتی مثل روانشناسی اما با دادن یک سری آگاهی به گروه گسترده‌تری از مردم قصد جلب اعتماد آن‌ها برای ارائه خدمات خود دارند.

فارغ از اینکه نوع پیج شما چیست، ما در این مقاله به شما 20 روش برای جذب مخاطب بیشتر را آموزش خواهیم داد.

افزایش فالوور اینستاگرام

1- انتخاب و طراحی یک قالب جذاب و یک پروفایل جذاب‌تر

اولین گام برای داشتن یک پیج اینستاگرام موفق داشتن یک قالب مشخص و جذاب برای پست‌ها و استوری‌ها است. باید این قالب در عین سادگی آنقدر جذب کننده باشد که فرد را در نگاه اول به کلیک وادار کند.

عکس پروفایل هم در جذب مخاطب در اولین نگاه بسیار تأثیرگذار است.

برای انتخاب یک قالب مناسب می‌توانید از صفحات پرطرفداری که در اینستاگرام موضوع شبیه به شما دارند، الگوبرداری کنید .  دقت داشته باشید بسته به نوع قالب ، علاوه بر کادر، رنگ، عنوان، عکس، متن و فونتی که برای پست‌های خود انتخاب می‌کنید، همگی در دیده شدن پست شما نقش مهمی دارند.

 

2- استفاده مناسب و کافی از هشتگ‌ها

استفاده از هشتگ‌های مرتبط، جذاب و ترند روز برای جذب مخاطبانی که به دنبال صفحاتی مانند صفحات شما هستند بسیار کمک کننده است.

نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که در استفاده از هشتگ‌ها زیاده روی نکنید. همچنین فقط از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید.

هشتگ افزایش فالوور

3- با تبلیغات برای دیده شدن سرمایه گذاری کنید

اگر واقعاً به دنبال جذب فالوور و کسب درامد از اینستاگرام هستید در ابتدا  باید کمی بر روی تبلیغات سرمایه گذاری کنید. با تبلیغات می‌توانید فالور زیادی را جذب کنید البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای اینکه تبلیغات شما مؤثر و موفق واقع شود باید اصولی را رعایت کنید. از جمله:

  • به پیج‌های موفقی که موضوع مرتبط با پیج شما دارند، سفارش تبلیغ دهید.
  • زمانی اقدام به تبلیغات کنید که تا حدودی پیج خود را راه‌اندازی کرده و چندین پست و حداقل 400 فالوور دارید.
  • سعی کنید صفحاتی را برای تبلیغ کردن انتخاب کنید که مخاطبانشان در دسته‌ی مخاطبان هدف شما قرار دارند. مثلاً اگر بیشتر مخاطبان پیج شما خانم‌ها هستند، در صفحاتی مثل نکات خانه‌داری، روانشناسی کودکان و …تبلیغ دهید.

4- از معجزه ی ویدیو غافل نشوید.

استفاده از ویدیوهای کوتاه در جذب مخاطب بسیار بیش از آنچه که فکر کنید مؤثر است. در صورت امکان از خودتان فیلم و لایوهای کوتاهی منتشر کنید. اینکه مخاطبان شما را ببینند در جلب اعتمادشان بسیار تأثیرگذار است. یا اگر پیج فروشگاهی دارید می‌توانید از محصولات خود در زاویه‌های مختلف و یا در هنگام استفاده فیلمبرداری کنید.

5- فالو آنفالو ممنوع

یکی از روش‌های خطرناک افزایش فالوو فالو آنفالو کردن است. ممکن است با این روش در مدت کوتاهی فالوورهایتان را افزایش دهید اما چون این مخاطبان هدفمند به پیج شما وارد نشده‌اند احتمال اینکه شما را لایک کنند یا با پیجتان تعامل برقرار کنند بسیار کم است. این موضوع می‌تواند به ضرر پیج شما باشد. در واقع طبق الگوریتم‌های اینستاگرام اگر شما فقط 200 فالوور داشته باشید که 100 نفر آن‌ها نسبت به پست‌ها شما بازخورد نشان می‌دهند، شانس دیده شدنتان در اکسپلورر اینستاگرام بسیار بیشتر از موقعی است که 1000 فالوور داشته باشید اما فقط 300 نفر آن‌ها با پست‌های شما تعامل دارند.

افزایش فالوور اینستاگرام

6- یک بیو جذاب و کامل

وقتی مخاطبان صفحه شما را باز می‌کنند بعد از عکس پروفایل بیو شما را نگاه می‌کنند . باید از بیو متوجه شوند که در این صفحه منتظر چه چیزی باشند؟ موضوع پیج چیست؟ و …

7- خرید فالوور فیک

یکی دیگر از راه‌های افزایش فالوور سریع خرید فالوور فیک است .

8- تنها در یک زمینه فعال اما متخصص باشید

معمولاً افراد به اینکه یک پیج درمورد موضوعات مختلف پست داشته باشد، علاقه‌ی ندارند. مخاطبان برای یک هدف و تنها اطلاع از یک موضوع به سراغ یک صفحه می‌روند. بهتر است فقط یک موضوع را آموزش دهید و یا فقط یک محصولاتی از یک دسته بندی مشخص را عرضه کنید.

9- مرتب و منظم حضور داشته باشید

به طور مرتب و در بازه‌ زمانی منظم استوری و پست در صفحه‌ی خود منتشر کنید. البته در این کار زیاده روی نکنید که نتیجه عکس خواهد داشت

آموزش اینستاگرام

10-مخاطب را به چالش بکشید.

در پست‌های خود از مخاطب سوال و یا نظر بپرسید، به او یادآوری کنید لایک کردن را فراموش نکند.

11- تقویم محتوایی تنظیم کنید

از یک تقویم محتوایی برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تولیدمحتوا براساس مناسبت‌ها استفاده کنید. این یکی از مهمترین کارهای‌ست که افراد موفق در اینستاگرام انجام می‌دهند.

12- کامنت نویسی یک روش تضمینی برای افزایش فالوور

یکی از بهترین راه‌های جذب مخاطب کامنت نویسی در زیر پست‌های صفحات پرفالوور و مرتبط است. البته باید نظری که در زیر پست‌ها می‌نویسید معنادار و مرتبط با موضوع پیج شما باشند.

13- در زمان‌های مناسب پست خود را منتشر کنید.

در بعضی از ساعات روز کاربران اینستاگرام بیشتر از سایر ساعات به اینستاگرام خود سر می‌زنند. معمولاً دز زمان‌هایی که افراد از سرکار خود تعطیل می‌شوند مثل ساعت 3 تا 4 بعدازظهر پیک چک کردن اینستاگرام توسط کاربران است.

البته باتوجه به هر پیجی ممکن است این زمان پیک متفاوت باشد. اگر بتوانید در زمانی که مخاطبانتان بیشترین حضور را در فضای اینستاگرام دارند پست خود را منتشر کنید، بازخوردهای بسیاری بهتر و بیشتری دریافت خواهید کرد.

 

افزایش فالوور

14- ایجاد و حفظ تعامل با کاربران

حتماً به کامنت‌ها و پیام‌های که کاربران ارسال می‌کنند، در اسرع وقت پاسخ دهید.

15- از تگ لوکیشین استفاده کنید.

علاوه بر استفاده از هشتگ‌ها، انتخاب لوکیشین و ثبت موقعیت جغرافیایی نیز مورد علاقه ی الگوریتم‌های اینستاگرام است که در بهتر دیده شدن پیج شما تأثیر خواهد گذاشت.

16- با پیج‌های مرتبط تبادل مخاطب انجام دهید

می‌توانید با تبلیغ متقابل پیج های مرتبط در صفحه خود، به افزایش فالوورتان کمک کنید. به این صورت که شما در صفحه ی خود به معرفی پیج موردنظر بپردازید، در مقابل پیج موردنظر نیز شما را به مخاطبان خود معرفی کند.

17-به طور منظم مسابقاتی را در صفحه خود برگزار کنید.

مثلاً از مخاطبان خود بخواهید دوستانشان را تگ کنند، یا لایک و کامنت بگذارند. این مسابقات با یکبار انجام شدن نتیجه‌ی محسوسی نخواهند داشت اما اگر به طور هدفمند و منظم برگزار شوند مؤثر واقع خواهند شد.

مسابقات اینستاگرامی

18- لایو مشترک با افراد همحوزه برگزار کنید.

برگزاری لایو مشترک در بین پیج‌هایی که موضوعات مشترک دارند یکی از راه‌های افزایش فالوور است که توسط پیج‌های پرفالوور نیز بسیار انجام می‌شود.

19- پست‌های مخاطبان هدفتان را لایک کنید.

پست‌های جالب و مرتبط مخاطبانی که احتمال می‌دهید در جامعه‌ی هدف شما قرار دارند را به صورت تصادفی لایک کنید.

20-صفحه اینستاگرام خود را عمومی کنید.

یکی از اساتید مطرح در حوزه‌ی اینستاگرام معتقد بود که صفحات خصوصی مانند مغازه‌ی هستندکه فرد به آن مراجعه می‌کند و با در بسته مواجه می‌شود. احتمال اینکه فرد پشت در مغازه در انتظار بشیند و یا مجدداً با همان شوق اولیه به سراغ پیچ شما بیاید، بسیار کم است. پس بهتر است صفحه اینستاگرامتان را خصوصی نکنید.

نظر خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *