آموزش جامع و گام به گام تنظیمات آخرین بازدید در تلگرام (Last Seen)

حتماً تا به حال برای شما هم پیش آمده است که روی پروفایل کسی در تلگرام کلیک کرده باشید و زیر عکس آن شخص، به جای دیدن تاریخ و زمان آخرین بازدید، کلمه‌ی Last Seen Recently  به معنای «آخرین بازدید…

آموزش جامع و گام به گام تنظیمات آخرین بازدید در تلگرام (Last Seen)
آموزش جامع و گام به گام تنظیمات آخرین بازدید در تلگرام (Last Seen)

حتماً تا به حال برای شما هم پیش آمده است که روی پروفایل کسی در تلگرام کلیک کرده باشید و زیر عکس آن شخص، به جای دیدن تاریخ و زمان آخرین بازدید، کلمه‌ی Last Seen Recently  به معنای «آخرین بازدید اخیراً» را دیده باشید. ممکن است آن شخص آخرین زمان بازدید خود را فقط از چشم شما و تعداد محدودی دیگری پنهان کرده باشد و یا شاید از دید تمام افراد و کاربران مخفی کرده باشد.

تلگرام در لیست تنظیمات خود، امکانات خاصی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. اما شاید بتوان گفت از جذاب‌ترین و عجیب‌ترین آن تنظیمات آخرین بازدید باشد.

تنظیمات آخرین بازدید تلگرام

تنظیمات آخرین بازدید یا همان لست سین رستنلی معروف، یکی از قابلیت‌های محبوب تلگرام است که بسیاری از افراد در ایران از آن استفاده کردند.

اگر شما هم دوست دارید سایر کاربران به جای دیدن زمان و ساعت آخرین بازدید شما عبارت Last Seen Recently یا لست سین ریسنتلی را زیر عکس پروفایلتان مشاهده کنند و به این صورت از زمان آخرین بازدید شما از تلگرام یا آنلاین بودنتان مطلع نشوند با ما در این مقاله همراه باشید.

ما در این مقاله به شما خواهیم آموخت چگونه تنظیمات تلگرام خود را تغییر دهید تا زمان آخرین بازدید و حضورتان در تلگرام از دید همه‌ی کاربران یا فقط تعدادی خاصی از کاربران پنهان بماند.

آموزش مرحله به مرحله تنظیمات آخرین بازدید تلگرام برای نمایش Last Seen Recently

  • در اولین گام تلگرام خود را باز و اجرا کنید.
  • روی آیکون سه خطی که بالای سمت چپ صفحه نمایش داده می‌شود، کلیک کنید.
  • حالا در پنجره‌ی بازشده میان گزینه‌ها بر روی گزینه‌ی Setting یا تنظیمات ضربه بزنید.

تنظیمات لست سین تلگرام

  • سپس گزینه Privacy& Security یا همان امنیت و حریم خصوصی را انتخاب نمایید.

تنظیمات امنیت تلگرام

  • بر روی گزینه Last seen یا آخرین بازدید و آنلاین بودن کلیک کنید.

لست سین تنظیمات

  • حال در پیش روی شما پنجره ی باز می‌شود، که در آن‌ به تمام گزینه‌های تنظیمی مربوط به آخرین بازدید یا Last seen دسترسی دارید.

 

در این پنجره و در پاسخ به سوال Who can see you last seen time?  که چه کسی می‌تواند آخرین بازدید شما را ببیند؟ سه گزینه‌ی زیر وجود دارد، که می‌توانید بنابر سلیقه خود هر یک از آن‌ها انتخاب کنید:

تنظیمات آخرین بازدید و آنلاین بودن درتلگرام

 

نمایش آخرین بازدید تلگرام برای همه، هیچ‌کس، و یا فقط مخاطبان:

  • Everybody یا همه‌: این گزینه که به صورت پیش فرض هم انتخاب شده است، زمان آخرین حضور شما در تلگرام را به صورت دقیق به تمام کاربران نمایش می‌دهد.

 

  • My Contacts یا مخاطبان من: ممکن است در میان کاربران تلگرام شما کسانی وجود داشته باشند که اسم آن‌ها در لیست مخاطبان شما ذخیره نشده باشد و شما بدون داشتن شماره با آن‌ها ارتباط داشته باشید، این گزینه زمان آخرین بازدید شما در تلگرام را فقط به افرادی نمایش می دهد، که در لیست مخاطبان وجود دارند و از دید سایر مخاطبان و افراد ناشناس پنهان می‌ماند.
  • No bady یا هیچ‌کس: با انتخاب این گزینه زمان آخرین حضور و بازدیدتان در تلگرام را از دید تمامی مخاطبان و کاربران پنهان می‌شود.

 

در همان پنجره Last seen (آخرین بازید یا آنلاین بودن خود ) و بعد از این تنظیمات، گزینه دیگری نیز وجود دارد که برای تنظیمات بیشتر و پیشرفته‌تر آخرین بازدید بسیار کارآمد است که همان گزینه‌ی Add exceptions  یا افزودن استثناها است. با انجام تنظیمات زیر می‌توانید آخرین بازدید تلگرام را فقط برای افراد خاصی مشخص و یا پنهان کنید:

 

مخفی کردن آخرین بازدید و حضور در تلگرام (Last Seen) برای مخاطبان مشخص

برای مخفی کردن آخرین بازدید یا آنلاین بودن خود از دید فرد و یا افرادی مشخص مراحل زیر را طی کنید:

  • صفحه تنظیمات مربوط به Last Seen یا آخرین بازدید را باز کنید.
  • زیر سوال چه کسی می‌تواند زمان آخرین بازدید شما را ببیند؟ گزینه Everybody یا همه را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Never Share With یا «هرگز به اشتراک گذاشته نشود با» را که در زیر Add exceptions یا افزودن استثناها ظاهر میشود، کلیک کنید.

مخفی کردن لست سین از مخاطبان خاص

  • افراد موردنظر از لیست مخاطبان که نمی‌خواهید زمان بازدید شما را بیینند؛ انتخاب کنید.
  • بعد از انتخاب کامل افراد و تمام شدن آن‌ها حتماً بر روی آیکون تیک آبی رنگ در بالای سمت راست صفحه بزنید. این کار را برای در گام و پنجره بعدی نیز تکرار کنید تا به طور کامل تنظیمات شما ذخیره شود.

حال می‌توانید مطمئن باشید که آخرین بازدید تلگرام برای تمام کاربران به استثناء افرادی که مشخص کردید، نمایش داده می‌شود.

 

نمایش دادن آخرین بازدید و حضور در تلگرام (Last Seen)  تنها برای مخاطبان مشخص

جالب است که بدانید می‌توان دقیقا برعکس تنظیمات بالا را انجام دهید. یعنی می‌توانید آخرین زمان بازدید خود را برای تمام کاربران مخفی کنید و فقط به فرد یا افرادی مشخصی نمایش دهید. کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • صفحه تنظیمات Last Seen یا آخرین بازدید و آنلاین بودن خود را باز کنید.
  • اینبار باید زیر سوال چه کسی می‌تواند زمان آخرین بازدید شما را ببیند؟ گزینه Nobody یا «هیچ‌کس» را لمس کنید.
  • سپس گزینه Always Share With یا «همیشه به اشتراک گذاشته نشود با» را کلیک کنید.

تنظیمات تلگرام برای آخرین بازدید

  • افراد موردنظر از لیست مخاطبان که می‌خواهید زمان بازدید شما را بیینند؛ انتخاب کنید.
  • بعد از انتخاب کامل افراد و تمام شدن آن‌ها حتماً بر روی آیکون تیک آبی رنگ در بالای سمت راست صفحه بزنید. این کار را برای در گام و پنجره بعدی نیز تکرار کنید تا به طور کامل تنظیمات شما ذخیره شود.

حال و بعد از انجام این گام‌ها می‌توانید مطمئن باشید که زمان آنلاین بودن شما تنها برای افراد انتخاب شده در بالا قابل نمایش خواهد بود.

 

نمایش دادن یا مخفی کردن همزمان آخرین بازدید و آنلاین بودن در تلگرام (Last Seen)  برای مخاطبان خاص

در اینجاست که تلگرام به شما بیشترین اجازه و دسترسی را برای تعریف مخاطبان مجاز و غیر مجاز به صورت همزمان برای دیدن آخرین بازدید می‌دهد.

برای اینکه بتوانید زمان آخرین آنلاین بودن خود را به یک عده از مخاطبان نمایش داده و از دید عده‌ی دیگری مخفی کنید باید مراحل زیر را طی کنید:

  • صفحه تنظیمات Last Seen یا آخرین بازدید و آنلاین بودن خود را باز کنید.
  • اینبار باید زیر سوال چه کسی می‌تواند زمان آخرین بازدید شما را ببیند؟ گزینه My Contacts یا «مخاطبین من» را لمس کنید.
  • در زیر قسمت افزودن استثناها یاexceptions Add دو قسمت Always Share With یا «همیشه به اشتراک گذاشته نشود با» و Share With یا «هرگز به اشتراک گذاشته نشود با» اضافه می‌شود.

تنظیمات تلگرام

  • روبه روی قسمت اول Always Share With مخاطبانی که باید آخرین وضعیت شما را ببینند، انتخاب و اضافه کنید.
  • روبه روی قسمت دوم Never Share With مخاطبانی که نباید آخرین وضعیت شما را ببینند، انتخاب و اضافه کنید.
  • با لمس و انتخاب تیک آبی در بالای صفحه سمت راست و در دو مرحله تنظیمات اعمالی خود را ذخیره کنید.

 

نکته ی پایانی: در آخر باید به شما یادآور شویم که  در صورت مخفی کردن نمایش وضعیت آخرین بازدید خود از دید مخاطبان، شما نیز دیگر قادر به دیدن آخرین وضعیت بازدید آن‌ها نخواهید بود و این تنظیمات به صورت دو طرفه صورت می‌گیرد.

 

 

 

 

 

نظر خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *