آموزش ساخت گروه در روبیکا

روبیکا به عنوان یک پیام رسان ملی دارای قابلیت ها و آپشن های متعددی است که بسیاری از افراد پس از آشنایی با آن اقدام به حذف برخی از پیام رسان های نصب شده بر روی گوشی همراه خود همچون…

آموزش ساخت گروه در روبیکا
آموزش ساخت گروه در روبیکا

روبیکا به عنوان یک پیام رسان ملی دارای قابلیت ها و آپشن های متعددی است که بسیاری از افراد پس از آشنایی با آن اقدام به حذف برخی از پیام رسان های نصب شده بر روی گوشی همراه خود همچون تلگرام نموده اند. این اپلیکیشن دارای قابلیت هایی همچون دیدن آنلاین بسیاری برنامه های تلوزیونی، قابلیت شرکت در مسابقات، امکان به اشتراک گذاشتن پست ها و خصوصی کردن صفحه یا حساب کاربری، و همچنین دارای قابلیت چت خصوصی و ایجاد انواع کانال ها و گروه های متنوع است.

این اپلیکیشن کاربردی در ابتدا توسط رسانه ملی به مردم معرفی شد و همچنین در ابتدای کار با کندی ها و تاخیراتی نیز مواجه بود که به مرور زمان این اشکالات برطرف شده و در حال حاضر بسیاری از کاربران به راحتی و بدون مشکل از آن استفاده می کنند. اگر شما نیز یکی از کاربران روبیکا هستید و دوست دارید یک گروه در این اپلیکیشن داشته باشید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا نحوه ساخت گروه روبیکا را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش بدهیم.

 

چرا گروه روبیکا؟

روبیکا با داشتن قابلیت ساخت گروه در کنار قابلیت های متنوع و متعددی که دارد به یک پیام رسان و اپلیکیشن پر طرفدار و قدرتمند تبدیل شده است. شما برای ساخت گروه روبیکا به آسانی و بدون هیچ سختی می توانید گام هایی که در ادامه برای شما قرار داده ایم را دنبال کنید تا در نهایت گروه خود را بسازید.

ساخت گروه روبیکا به شما این امکان را می دهد تا به جمعی از مخاطبان خود که مایل هستید به صورت یک جا ارتباط داشته باشید. این گروه می تواند یک گروه دوستانه، خانوادگی، کاری، سرگرمی و یا حتی یک گروه اقتصادی برای معرفی محصولات و یا خدمات شما باشد که قصد دارید از طریق آن کسب در آمد کنید.

در هر صورت و برای هر منظوری که بخواهید نسبت به ساخت گروه در اپلیکیشن روبیکا اقدام کنید باید ابتدا جزو مشترکین این برنامه باشید. کاربران زیادی از این برنامه استفاده می کنند و شما می توانید از آن ها برای مشترک شدن در گروه مورد نظرتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که قابلیت ساخت گروه در روبیکا در کنار بسیاری قابلیت های دیگر همچون انتشار پست، وضعیت، چت شخصی و دیگر آپشن هایی که قبلا هم ذکر شد موجب شده است تا از پیام رسان های دیگر بی نیاز شوید.

 

 

مراحل ساخت گروه در روبیکا به صورت گام به گام

همانطور که قبلا هم گفتیم برای ساخت گروه روبیکا ابیدا باید جزو کاربران این اپلیکیشن باشید. پس ابتدا آن را دانلود و نصب کرده و پس از اجرا کردن آن بر روی گوشی موبایل خود مراحل زیر را به صورت گام به گام طی کنید؛

  1. پس از اجرای برنامه روبیکا یک منو برای شما باز می شود که دارای چند آیکون از جمله آیکون پیام ها است. این گزینه را انتخاب کنید تا به مرحله بعد بروید.

  1. وقتی که صفحه پیام ها باز شد گزینه ای را مشاهده خواهید کرد با عنوان ایجاد مکالمه جدید. آن را انتخاب کنید.
  2. اکنون بالای صفحه و بالای لیست مخاطبان دو گزینه پیش روی شما قرار می گیرد. یکی با عنوان “گروه جدید” و دیگری با عنوان “کانال جدید”
  3. روی گزینه گروه خودت رو بساز کلیک کنید.

  1. وقتی این گزینه را انتخاب کردید به شما گفته می شود که مخاطبان خود را برای پیوستن به گروه انتخاب کنید. شما می توانید هر تعداد از مخاطبان خود را که مایل هستید در گروه خود داشته باشید انتخاب کنید.
  2. همچنین این امکان را دارید که بعد از ساخت گروه و ایجاد نام و تصویر برای آن مخاطبان خود را به آن اضافه کنید. بسیاری از افراد تمایل دارند بعد از ایجاد نام گروه و پس از ایجاد تصویر برای پروفایل گروه و یا حتی بعد از منتشر کردن محتواهای مورد نظرشان در داخل گروه اقدام به افزودن مخاطبان خود نمایند.

  1. ولی در نظر داشته باشید که برای ساخت گروه روبیکا باید حتما غیر از خودتان یک نفر دیگر نیز عضو گروه باشد تا گروه تشکیل بشود.
  2. وقتی که مخاطب و یا مخاطبان مورد نظر خود را به گروه خود افزودید تیک بالای صفحه را به منظور اتمام کار ساخت گروه روبیکا لمس کنید.
  3. پس از آن وارد مرحله نام گذاری و تصویر گذاری گروه ساخته شده خود می شوید که می توانید طبق نظر خود یک نام و تصویر برای آن انتخاب نمایید و ساخت گروه روبیکا را با موفقیت به اتمام برسانید.

 

  1. اگر مخاطبین خود را به گروه افزوده نکرده اید و یا تمایل به افزودن تعداد بیشتری از افراد دارید با رفتن به داخل پروفایل گروه خود با لمس گزینه افزودن کاربران یا مشترکین، تعداد مخاطبان مورد نظر خود را به آن بیفزایید.
  2. همچنین بهتر است بدانید که هر موقع مایل باشید از طریق کلیک بر روی پروفایل گروه به راحتی می توانید اسم و یا تصویر گروه را تغییر دهید.

 

آیا گروه تشکیل شده در روبیکا را می توان حذف کرد؟

در بعضی مواقع شما تمایل به حذف گروه ساخته شده توسط خود دارید. در این صورت به آسانی و با صرف کمتر از یک دقیقه زمان می توانید گروه و تمام محتویات داخل آن را برای همیشه حذف کنید، به این صورت که؛

  1. در ابتدا گروه تشکیل شده را انتخاب کنید و پس از این که گروه باز شد روی پروفایل گروه کلیک کنید.
  2. وقتی این کار را انجام دهید گزینه هایی در پروفایل برای شما نمایش داده خواهند شد که یکی از این گزینه های موجود حذف گروه است.
  3. با لمس این گزینه گروه خود و تمام محتوای داخل آن را حذف نمایید.

 

 

کلام آخر

روبیکا که به عنوان یک پیام رسان موفق ملی شناخته می شود بهترین گزینه برای داشتن چند اپلیکیشن در یک اپلیکیشن است. شما می توانید تمام امکانات اینستاگرام، تلگرام و واتساپ را یک جا در این اپلیکیشن داشته باشید. ما نیزدر این مقاله سعی کرده ایم با زبانی سلیس و روان به صورت گام به گام و آسان نحوه ساخت گروه روبیکا را برای شما آموزش بدهیم تا در صورت نیاز و لزوم گروه مورد نظر خود را بدون مانع و مشکل بسازید.

نظر خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *