آموزش ساخت کانال در ایتا

پیام رسان ملی ایتا یکی از پیام رسان های موفقی است که شما می توانید در آن علاوه بر چت خصوصی انواع گروه ها و کانال های متفاوت را نیز تشکیل داده و محتواها و رسانه های مورد نظر و…

آموزش ساخت کانال در ایتا
آموزش ساخت کانال در ایتا

پیام رسان ملی ایتا یکی از پیام رسان های موفقی است که شما می توانید در آن علاوه بر چت خصوصی انواع گروه ها و کانال های متفاوت را نیز تشکیل داده و محتواها و رسانه های مورد نظر و دلخواهتان را در آن ها منتشر کنید. شما می توانید تمام مخاطبان خود را بدون محدودیت به کانال مورد نظر خود بیفزایید.

در مورد پیام رسان ایتا می بایست این را نیز برای شما روشن کنیم که این پیام رسان ساختاری داخلی همچون تلگرام دارد و شما دقیقا همانند تلگرام می توانید از آن استفاده کنید، با تفاوت این که این یک پیام رسان ملی است و امنیت شما را بیشتر تامین می کند.

همچنین برای وصل شدن به آن هیچ نیازی به فیلتر شکن یا پروکسی ندارید و اینترنت با سرعت متوسط هم پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. در این مقاله آموزش ساخت کانال ایتا را به صورت گام به گام به همراه تصویر برای شما قرار داده ایم. با ما در ادامه همراه باشید.

چگونه یک کانال در ایتا بسازیم؟

برای ساخت کانال ایتا مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید، شما در کانال ساخته شده توسط خودتان می توانید انواع محتواهای متنوع همچون محتواهای آموزشی یا محتواهای دیگری را منتشر کرده و آن ها را در معرض نمایش برای مخاطبان خود قرار بدهید.

علاوه بر آن این موضوع نیز لازم به ذکر است که شما در پیام رسان ایتا می توانید انواع متفاوت محتواهای صوتی و تصویری را با هر حجمی که مایل هستید منتشر کنید و از این لحاظ هیچ گونه محدودیتی نخواهید داشت. همانطور که در تصویر زیر هم می بینید کانال روشی برای انتشار پیام های شما برای تعداد نامحدودی مخاطب است.

ساخت کانال ایتا به شما کمک می کند تا کسب و کارتان را برای مشترکین این پیام رسان به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید از طریق تبادل با کانال ها و گروه های دیگر کانال خود را به دیگران نیز معرفی کرده و از این راه مخاطبان بیشتری جذب نمایید.

ساخت کانال ایتا همچنین یک گزینه عالی برای به اشتراک گذاشتن منابع درسی توسط آموزگاران برای دانش آموزان  نیز به حساب می آید. گزینه قابل ذکر دیگری که می توان به ان اشاره کرد امکان ساخت کانال خصوصی است که در ادامه به ان خواهیم پرداخت.

 

  • در قدم اول برای ساخت کانال ایتا ابتدا پیام رسان ایتا را در گوشی خود باز کنید. هنگام باز کردن اپلیکیشن با یک آیکون رو به رو خواهید شد که در تصویر زیر برای شما علامت زده شده است. این نماد برای ایجاد پیام جدید است. روی آن کلیک کنید.

  • هنگامی که روی این آیکون کلیک کنید صفحه ای برای شما باز خوهد شد که برای شما دو  گزینه را در معرض نمایش قرار می دهد. یکی از گزینه ها ایجاد کانال جدید و دیگری ایجاد گروه جدید است. برای ساخت کانال ایتا شما می بایست گزینه کانال جدید را لمس کنید.

 

  • هنگامی که این گزینه را لمس کنید برنامه ساختن کانال برای شما باز می شود. در ابتدا از شما خواسته می شود تا نام کانال خود را انتخاب نمایید. شما می توانید هر نامی که تمایل داشته باشید را برای کانال خود انتخاب کنید.
  • اما دقت داشته باشید که نام انتخابی شما برای تمام اعضای کانال نمایش داده خواهد شد. همچنین هنگام انتخاب نام شما می توانید یک تصویر نیز به عنوان عکس پروفایل کانال خود انتخاب نمایید.
  • تصویر انتخابی شما و همچنین نامی که برای آن انتخاب کرده اید قابل ویرایش هستند و شما می توانید آن را بعدا نیز ویرایش کنید. همچنین اعضای انتخابی کانال نیز در آینده قابل ویرایش خواهند بود.
  • شما می توانید در ابتدا تنها یک عضو برای شروع به کانال خود بیفزایید و بعد از ساخت کانال اعضای دیگر را به آن اضافه نمایید.

  • پس از انتخاب نام و تصویر برای کانال خود می بایست یک لینک برای آن بسازید. البته توجه داشته باشید که کانال ساخته شده توسط شما هم می تواند یک کانال خصوصی باشد و هم یک کانال عمومی. در مورد کانال خصوصی در ادامه برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد.
  • کانال خصوصی به یک کانال شخصی گفته می شود که شما می توانید آن را به صورت اختصاصی در ایتا تشکیل بدهید و هیچ کس بدون لینک دعوت نتواند به آن بپیوندد. از این کانال می توانید برای انتشار محتواهایی که تمایل دارید فقط اشخاص انتخابی توسط خودتان آن ها را ببینند استفاده کنید.
  • برای کانال عمومی هم می بایست یک لینک بسازید. این لینک هم به عنوان لینک دعوت برای انتشار ضروری است و هم اینکه هنگام بازپخش پست اشتراکی شما به دیگران منتشر می شود و مخاطبان بیشتری را با کانال شما و محتواهای به اشتراک گذاشته شما آشنا می کند. در اصل این لینک شناسنامه کانال شما است.

 

  • ممکن است لینکی که شما می خواهید انتخاب کنید قبلا توسط کسی دیگر نیز انتخاب شده باشد و توسط ایتا تایید نشود. بنابراین برای ساخت کانال ایتا با یک لینک مورد تایید؛ شاید نیاز به تغییر چند باره لینک انتخابی خود داشته باشید تا با تیک سبز مواجه شوید. این نکته را هم لازم است بدانید که لینک انتخاب شده شما باید با اسم کانالتان مرتبط باشد.

  • بعد از ایجاد کانال شما می توانید از طریق فایل مدیریت کانال؛ آن را مدیریت نمایید. به عنوان مثال می توانید برخی از اعضا را که تمایلی ندارید دیگر در کانال شما باشند، به لیست سیاه بفرستید تا دیگر قادر به دیدن محتواهای منتشر شده در کانال شما نباشند.
  • همچنین تا زمانی که آن ها در لیست سیاه قرار داشته باشند دیگر نمی توانند به کانال بپیوندند. علاوه بر آن از طریق گزینه مدیران شما می توانید به هرکدام از مخاطبان خود که تمایل داشته باشید اختیارات مدیر را بدهید. اختیارات مدیر شامل درج محتوا یا حذف آن و همچنین افزودن یا حذف عضو هستند.

  • عوض کردن لینک کانال و یا حذف کردن آن از دیگر آپشن هایی هستند که با ساخت کانال ایتا در اختیار شما قرار خواهند گرفت. شما می توانید با رفتن به قسمت اطلاعات کانال به این گزینه ها دسترسی پیدا کنید.
  • همچنین گزینه دیگری که در این بخش به آن دسترسی خواهید داشت گزینه ای به نام امضا کردن پیام ها است. با فعال کردن این گزینه پیام هایی که شما در کانال خود منتشر می کنید با نام کانال و مدیر انتشار دهنده آن ها منتشر خواهند شد.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کرده ایم به صورت کاملا شفاف و واضح مراحل ساخت کانال ایتا را به صورت تصویری برای شما آموزش بدهیم. اکنون بعد از دیدن این آموزش شما می توانید بدون مشکل و به آسانی کانال مورد نظر خود بسازید و محتواهای مورد نظر خود را برای مخاطبان بی شماری منتشر نمایید. ایتا یک پیام رسان ایمن و ملی است که استفاده از آن به آسانی میسر می باشد. بنابر این شما می توانید کانال های مورد علاقه خود را در آن بسازید و از آن ها استفاده نمایید.

نظر خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *